Handout

In the Future
未来のあなた


授業活用例:
・Some of you are good at sports, some are smart, some are funny and always make your classmates laugh.
 What will they be in the future?
 Now, let's take a look at your handout. You're looking at ten sentences and ten blanks.
 Please predict the future and fill in the blank sections with the names of your classmates.
 The teachers' names will do!
 This is going to be a group work, so please put your desks together and make a group of four or five students.
 Give each other a brief self-introduction for a couple of minutes.
 Good, now, for the next five minutes, get your pencils and fill in the ten blanks in the handout with your friends in your group.


・5分ほどして、板書してもらうといいでしょう。
 その上で、追加の質問を英語でして、授業をふくらませます。
 e.g."What would you say to the audience if you should receive a Nobel prize?"
   "How many gold medals are you going to get?"

・適宜加筆、修正してご使用下さい。

・Iは「オチ」ですが、クラスによっては使用を慎重に…

--------------------------------------------------------------------
未来形 will
未来のあなた

主語にクラスメートや先生の名前を補って、文を完成して下さい。班員と話
し合い、「この人だ!」と思う友達(先生)の名前をかっこに書きましょう。

@ (         ) will be a famous actor in the future.
             (〜は将来、有名な俳優になるだろう。)

A (         ) will be a millionaire in the future.
             (〜は将来、大金持ちになるだろう。)

B (         ) will be a comedian in 10 years.
             (〜は10年後、お笑いタレントになるだろう。)

C (         ) will win a Nobel prize in 20××.
             (〜は20××年、ノーベル賞を受賞するだろう。)

D (         ) will go to Tokyo University in 20××.
             (〜は20××年、東京大学に進学するだろう。)

E (         ) will take part in an Olympic game in the future.
             (〜は将来、オリンピックに参加するだろう。)

F (         ) will live to be 150.
             (〜は150歳まで生きるだろう。)

G (         ) will become a Prime Minister of Japan.
             (〜は日本の総理大臣になるだろう。)

H (         ) will be very popular with women in the future.
             (〜は将来、女性にもてもてになるだろう。)

I (         )will sleep till noon the day after tomorrow.
             (〜はあさって、正午まで寝るつもりだ。)

--------------------------------------------------------------------

Handout